Ці Правила створені для забезпечення комфортного, безпечного та продуктивного освітнього середовища, де кожен відчуває повагу та може реалізувати свій потенціал. Вони ґрунтуються на принципах академічної доброчесності, поваги до людської гідності та взаємної відповідальності.

I. Загальні принципи взаємодії

Здобувачі освіти (учні) мають право на: якісні освітні послуги; індивідуальну траєкторію навчання; справедливе оцінювання; безпечні умови; повагу до гідності та захист від будь-яких форм дискримінації та насильства (згідно зі ст. 53 ЗУ «Про освіту»).

Учні зобов’язані (орієнтація на відповідальність):

  1. Дотримуватись академічної доброчесності та виконувати освітню програму для досягнення запланованих результатів навчання.
  2. Поважати гідність та права усіх учасників освітнього процесу (учителів, адміністрації, однокласників, персоналу) та дотримуватися високих етичних норм спілкування.
  3. Відповідально ставитися до ресурсів: дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, природного середовища, а також до майна (державного та особистого).
  4. Дотримуватися правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.

II. Організація навчального дня

  1. Своєчасність та підготовка: приходити до закладу завчасно (за 10-15 хвилин до початку занять), щоб спокійно підготуватися до уроку, зайняти своє робоче місце та мати необхідне приладдя.
  2. Дбайте про свій вигляд: одяг має бути охайним, чистим та відповідати офіційно-діловому (шкільному) стилю, встановленому закладом. Це виражає повагу до себе та навчального процесу.
  3. Безпека та концентрація: на територію закладу не слід приносити та використовувати предмети, речовини або засоби, що становлять загрозу для життя, здоров’я та безпеки (зокрема, вибухонебезпечні/вогненебезпечні речовини, алкоголь, тютюнові вироби, наркотичні та одурманюючі засоби).
  4. Культура спілкування: слід уникати вживання образливих виразів, непристойних жестів чи мови, що принижує чиїсь честь і гідність. Ми прагнемо створювати атмосферу взаємної поваги.
  5. Порядок виходу: залишати територію закладу в урочний час можна лише з дозволу педагогів та за узгодженням із батьками (особами, що їх замінюють).
  6. У разі відсутності: при пропуску занять необхідно завчасно або одразу після повернення надати класному керівнику відповідний документ (довідку або заяву від батьків) із поясненням причини.
  7. Неприпустима поведінка: категорично заборонені будь-які форми фізичного протистояння, залякування, кібербулінг, булінг, або інші види насильства та агресивної поведінки.

III. Поведінка під час уроків та перерв

А. На уроках (Сконцентрована робота)

  1. Вхід до класу: заходити до класу потрібно одразу після дзвінка. Запізнення допускається лише за наявності поважних причин.
  2. Сконцентрована робота: під час заняття важливо зберігати тишу, не відволікатися та не відволікати інших розмовами, іграми чи іншими справами, не пов’язаними з навчальним процесом.
  3. Право на запитання: якщо матеріал незрозумілий, підніміть руку, щоб поставити вчителю питання.
  4. Відповідь: під час відповіді необхідно говорити чітко, виразно та зрозуміло, щоб усі могли сприймати інформацію.
  5. Вихід з класу: якщо необхідно вийти з класу під час уроку, слід попросити дозволу у вчителя.
  6. Відповідальність: кожен учень відповідає за збереження закріпленого за ним робочого місця, майна та санітарного стану в кабінеті.

Б. На перервах (Безпечний відпочинок)

  1. Особистий час: час перерви — це час для відпочинку та спілкування. Кожен може проводити його на власний розсуд, не порушуючи при цьому правил безпеки та комфорту інших.
  2. Рух і безпека: небезпечним є: активний біг по сходах, коридорах поблизу вікон, а також штовхатися, застосовувати фізичну силу.
  3. Порядок: учень повинен підтримувати чистоту на своєму робочому місці та у приміщеннях загального користування.
  4. Допомога: у разі виникнення конфліктної ситуації або потреби у допомозі, школярі можуть звернутися до вчителів, класного керівника, соціального педагога, чи адміністрації закладу.
  5. Приміщення: небезпечним є самовільно відчиняти вікна та сидіти на підвіконнях.

IV. Харчування та етикет в їдальні

  1. Етикет під час харчування: під час перебування в їдальні важливо дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно, сприяючи приємній атмосфері.
  2. Шанобливе ставлення: учні повинні виявляти шанобливе ставлення до працівників їдальні та обслуговуючого персоналу.
  3. Порядок: учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуючись черги при отриманні їжі, раціонально використовуючи час перерви для приймання їжі.
  4. Тихе спілкування: розмовляти під час прийому їжі доцільно неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  5. Вживання їжі: рекомендовано вживати їжу і напої, придбані в їдальні або принесені з дому відповідно до правил закладу.
  6. Самообслуговування: учні самостійно прибирають посуд зі столу після вживання їжі.
  7. Дбайливе ставлення: учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні (столів, стільців, посуду).
  8. Одяг: з метою гігієни та порядку рекомендується заходити в їдальню без верхнього одягу.

V. Використання мобільних пристроїв (Інструмент, а не відволікаючий чинник)

Мобільний телефон є інструментом, і його використання має сприяти навчанню та дисципліні, а не заважати їм.

  1. Режим концентрації: під час уроків та інших освітніх заходів (виховних годин, лінійок) телефон повинен бути вимкнений або переведений у режим «без звуку».
  2. Місце зберігання: на час уроку телефон рекомендується здавати у спеціально відведене (але доступне) місце в класі або тримати у рюкзаку, щоб він не знаходився на робочому місці та не відволікав.
  3. Використання під час занять (5-11 класи): дозволяється використовувати мобільні пристрої як навчальний інструмент (для пошуку інформації, роботи з ІКТ, використання калькулятора, аудіопрогравача) виключно з дозволу вчителя.
  4. Особистий зв’язок: телефон дозволяється використовувати для особистого зв’язку (дзвінки, повідомлення) лише під час перерв та до/після навчальних занять. У початковій школі — лише до та після занять.
  5. Зйомка та запис: забороняється фотографувати, робити звукові записи або знімати відео з використанням мобільного телефону без попередньої згоди осіб, яких це стосується (учасників освітнього процесу).
  6. Відповідальність: адміністрація та педагогічний колектив не несуть відповідальності за збереження особистих мобільних пристроїв. Будь ласка, не залишайте їх без нагляду.

VI. Реакція на порушення та розвиток відповідальності

Порушення цих Правил є підставою для вжиття заходів, спрямованих на корекцію поведінки та розвиток відповідальності учня.

  1. Небезпечні дії: уникати небезпечних для життя та здоров'я дій, під час перебування на території закладу або проведення шкільних заходів.
  2. Заходи впливу: за порушення можуть бути застосовані такі виховні заходи:

1. Коригуюча розмова (усне зауваження).

2. Фіксація зауваження (наприклад, у електронному щоденнику).

3. Запрошення до діалогу: виклик учня (самого або з батьками) на засідання Ради профілактики правопорушень, чи консультацію зі шкільним психологом для спільного пошуку рішень.

4. Відшкодування збитків: батьки (особи, що їх замінюють) несуть відповідальність за відшкодування матеріальної шкоди, завданої учнем майну закладу.

  1. Сфера дії: ці Правила є обов’язковими для всіх здобувачів освіти на всій території закладу, а також під час усіх організованих закладом заходів.
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування